trener, siłownia, dieta, dietetyk, odchudzanie, trening personalny
+48 511 135 234

Artykuły dla Lady’s Club

WYCHOWANIE MŁODEGO SPORTOWCA

Wychowanie sportowca to zadanie trudne i pełne wyzwań. Sport młodzieżowy jest dziś zupełnie inny niż wtedy, kiedy sami byliśmy dziećmi. Powazniejszy i bardziej złożony. Jak pomóc dziecku w przygotowaniu się do rywalizacji? Co zrobić, kiedy zauważysz, że czuje się wypalone? Jak zachęcić je do pracy bez przymuszania? To może być niezwykła przygoda - pod warunkiem jednak, że zdasz sobie sprawę z pewnych priorytetów.

Więcej...

OTYŁOŚĆ U DZIECI

Otyłośc u dzieci to coraz większy problem. Dzieci narażone są na rozwój nadwagi i otyłości w takim samym stopniu jak dorośli. Obecnie otyłość klasyfikowana jest jako choroba, a Polska należy do tych krajów w Unii Europejskiej, w których problem narasta najszybciej. Nasze dzieci w nadwadze doganiają już Stany Zjednoczone.

Więcej...

WYSIŁEK FIZYCZNY CZY DIETA?

Cel: zrzucenie zbędnych kilogramów. Co wybrać - dietę czy ćwiczenia? Lepiej biegać na siłownię, czy wymienić pizzę na sałatkę, a batonik na owoce? Każdy rodzaj aktywności jest bardzo ważny dla naszego zdrowia. Przyjmuje się, że 80% sukcesu to odpowiednio zbilansowana, zdrowa dieta, a 20% to wysiłek fizyczny. Czy na pewno? W tym pojedynku nie ma wygranych i przegranych. Odpowiednia dieta pozwoli nam schudnąć, a ćwiczenia utrzymają idealną wagę i sylwetkę.

Więcej...

ĆWICZENIA PO PORODZIE

W ciąży kobiety przybierają na wadze 10-15 kg, jednak wiele z nich ma do zrzucenia później znacznie więcej. Kiedy zacząć ćwiczenia po porodzie? Jakie są polecane dla młodych mam? Powrót do aktywności fizycznej po porodzie zależy od jego przebiegu. Decydujący wpływ mają także kondycja kobiety i samopoczucie.

Więcej...

ROLA SNU W ŻYCIU (NIE TYLKO) SPORTOWCA

Pęd życia spowodował, że mamy być w gotowości do pracy praktycznie 24 godziny na dobę. Taki tryb niekorzystnie wpływa na nasze zdrowie, ponieważ wydłuża czas czuwania. Sen odgrywa nieocenioną rolę w naszym życiu, a szczególnie w życiu sportowca. Im więcej trenuje, tym więcej potrzebuje czasu na regenerację. Jeśli to zaniedba, prędzej czy później nabawi się kontuzji, spadku samopoczucia i formy.

Więcej...

MOTYWACJA: ROZPAL W SOBIE PŁOMIEŃ

Motywacja jest jednym z najważniejszych i najczęściej omawianych tematów wśród osób uprawiających sport. Zastanawialiście się, dlaczego tak się dzieje? W tym artykule postaram się przybliżyć Wam tajniki motywacji i obalę kilka rozpowszechnionych na jej temat mitów.

Więcej...

KONDYCJA NA NARTY

Sezon narciarski się zaczął, a wkrótce ferie zimowe. Pewnie niektórzy już zaliczyli mały wypad na Salmopol. Aby deski sprawiały Ci prawdziwą frajdę (bez kontuzji przy pierwszym zjeździe), nim wyruszysz w góry zacznij przygotowania kondycyjne. Szkoda krótkiej zimy na szukanie formy dopiero na stoku.

Więcej...

TERAPEUTA, PRZYJACIEL, MENTOR

Kim jest trener personalny? Do niedawna postrzegany był jako niezbyt rozgarnięty, przerośnięty gość, który mówił, jak machać sztangą, żeby zrobić masę. Teraz taki wizerunek należy zaliczyć do miejskich legend. Przede wszystkim dobry trener personalny jest wszechstronny. Powinien mieć wiedzę z wielu dziedzin, umiejętnie łączyć informacje i skutecznie wdrażać je w trening.

Więcej...

PRAWIDŁOWA ROZGRZEWKA

Rozgrzewka jest jednym z naistotniejszych elementów prawidłowego treningu i gwarancją sukcesu. Wiedzą o tym najlepsi sportowcy świata, jak i amatorzy. Jeśli tak jest, to czemu ta ważna część wysiłku fizycznegi jest zaniedbywana? Na przykład wielu biegaczy wychodzi z założenia, że najlepszą rozgrzewką przed bieguem jest... wiązanie sznurówek. I rzadko kiedy robią coś więcej dla strechingu, czyli rozciągania. Tymczasem każdy wysiłek fizyczny - amatorski czy zawodowy - powinien być poprzedzony odpowiednim przygotowaniem organizmu.

Więcej...